نمایندگی فروش حلوا ارده سوغات

نمایندگی فروش حلوا ارده سوغاتی-tahini.ir

نمایندگی فروش حلوا ارده سوغات کدامیک از شهرهای ایران است؟ آیا امکان خرید این سوغاتی خوشمزه از نمایندگی های فروش در شهرهای بزرگ ایران وجود دارد. در حال حاضر با وجود فعالیت گسترده شرکت های تولیدی حلوا ارده کنجدی در شهرهای مختلف کشور، نمی توان تولید و فروش این محصول غذایی را به شهر خاصی منحصر کرد با این وجود می توان از اردکان به عنوان قطب تولید حلوا ارده در ایران نام برد زیرا در این شهر بزرگ واحد های تولیدی حلوا ارده متعددی وجود دارد.

توزیع حلوا ارده در شرکت های پخش

امروزه شرکت های پخش مواد غذایی سوغاتی های مشهور ایرانی ازجمله حلوا ارده اردکان را نیز به صورت گسترده در کشور توزیع می کنند.

تاریخچه ای از تولید حلوا ارده:

اولین بار حلوا ارده در هندوستان تولید شد و در ایران نیز در زمان تولید حلوا ارده به زمان صفویه برمیگردد که به دستور شاه قاجار بود که خواسته ایشان تهیه غذایی سبک و پر خاصیت در حد کم بود که مقوی و انرژی زا بودنش بسیار مهم می بود.

اما امروزه شاهد این هستیم که بزرگ ترین تولید کننده کنجد در جهان متعلق به کشور چین است.

در شهر های مختلف ایران شاهد این هستیم که حلوا ارده را با مواد مختلفی و به روش های متنوع مصرف می کنند برای مثال: در شهر خوزستان ارده را با خرما مخلوط می کنند و خرمای آغشته به ارده را در وعده صبحانه و عصرانه میل می کنند همچنین در شهر هایی مانند قم و کاشان نیز حلوا ارده را به همراه شیره های خرما توت و انگور مصرف می کنند و مخلوط حلوا ارده با شیره بسیار پر خاصیت می باشد.

رنگ ارده ای که به تازگی تولید شده است تقریبا کرمی مایل به زرد می باشد و همچنین باید سعی کنید حلوای تازه تولید شده را مصرف کنید چرا که ماندگاری بالایی ندارد و بعد از گذشت زمان کمی طعم آن طعم تندی به خود می گیرد. اگر ارده شما رو به شل شدن رفت باید بدانید که میزان ارده آن زیاد است و اگر شاهد سفت شدن آن بودید بدانید که میزان ارده اضافه شده آن زیاد است.

آشنایی با خواص حلوا ارده سوغات:

حلوا ارده یک ماده مقوی و پر انرژی است که مصرف آن بسیار توصیه می شود چرا که دارای املاح معدنی امگا و ویتامین ب می باشد. برای طعم بخشیدن به حلوا ارده از طعم دهنده های شیرین استفاده می شود که این شیرین کننده ها شیره های مختلف و همچنین شکر و … می باشند. اگر کودکان و افراد میانسال در خانه دارید برای جلوگیری از بیماری های زیادی می توانید حلوا ارده را روزانه در برنامه غذایی آن ها قرار دهید تا بتوانید از بروز هر گونه بیماری پیشگیری نمایید.

چرا که با مصرف این ماده ور انرژی و مقوی می توانید بخش اعظمی از ضعف سیستم ایمنی آن ها را تقویت نمایید. برای تامین انرژی از دست رفته در کودکان افراد مسن و همچنین جوانان و نوجوانان می توان از این محصول پر خاصیت کمک گرفت، اگر قصد افزایش انواع ویتامین مانند ویتامین ب، ث، آ و … را دارید می توانید با خوردن حلوا ارده تمامی ویتامین های مد نظرتان را مصرف نمایید. اگر از ان دسته از افرادی هستید که نیاز به مصرف مواد غذایی دارید که طبع گرم داشته باشد حلوا ارده را در اولویت قرار دهید.

بانوان باردار با مصرف حلوا ارده می توانند آهن کلسیم منیزیم و… بدن خود و جنین را تامین کنند. همچنین بانوانی که قصد کاهش وزن دارند نیز می توانند با مصرف حلوا ارده در صبحانه به کاهش وزن خود کمک نمایند زیرا به دلیل دیر هضم بودن این ماده غذایی فرد ساعات طولانی را احساس سیری می کند.

برای کمک به بهبود کم خونی حلوا ارده کمک بسزایی می کند پس از مصرف این خوشمزه پر خاصیت غافل نشوید.  اگر قصد دارید استخوان ها و دندان های خود را تقویت کنید می توانید حلوا ارده را انتخاب کنید چرا که با داشتن مواد آنتی اکسیدان کلسیم می تواند سپر خوبی برای دندان و استخان در برابر هر گونه بیماری باشد.

نکته افرادی که طبع گرمی دارند باید از مصرف بیش از اندازه حلوا ارده بپرهیزند  زیرا حلوا ارده طبع گرم دارد و ممکن است مشکلاتی مانند گرمی صفرا و جوش در بدن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.